Motvind

Idag har varit en sån dag som jag bara borde ha sovit bort. Som vanligt vaknade jag till Morgon passet på P3 06.30. Jag klev upp och började gör mig redo inför jobbet. So far so good. Men det var typ där min tur slutade. När jag kom ut till bilen och skulle åka iväg till jobbet så startar fanskapet inte! Min nya bil totalstrejkade sånär som på tre lampor som glödde lite lagom. Så det var bara att ta cykeln till jobbet. Det hade inte varit hela välden om det nu var så att det fanns luft i däcken, men det fanns det så klart inte. Trampade som en galning men blev ändå en kvart sent. Jag klampar in på jobbet svettig och purken för att inse att det är ett mindre kaos även där. Inget fungerar som de ska. Datorerna fungerar inte, vilket innebär att vi inte kan ta inleveranserna, skicka iväg eller ta emot ordrar osv… Jag går upp för att prata med chefen, på väg ner ramlar jag nerför trappen…inte alls pinsamt. Efter detta var jag tvungen att plocka ner en flaska med olja som en kund beställt. Jag tar stegen, klättrar upp, för att sedan tappa flaskan i golvet. Krasch, boom, bang! Glas och olja över hela golvet och frustrationen når sin topp. Ghhhaaa! När jag sedan cyklade hem från jobbet hade jag sån motvind att jag trodde jag skulle börja grina. Jag trampade och trampade men kom ingenstans. Hade det kommit en pensionär med rullator hade de gått förbi mig utan problem. Usch, på riktigt så var tårarna inte långt borta.

Väl hemma var det bara att invänta Dumle eftersom hon skulle köra mig till Mekonomen så jag kunde köpa startkablar. Startkablar hittade jag för blotta 149 kr. Gött, nu är ju det fixat tänkte jag…men ikke! Vi koppade på kablarna och Dumle gasade som en gasare göra, men inte hjälpte det! Bilen är fortfarande död. Och då menar jag stendöd!!!! Inte ens en lite lampa vill lysa och det hjälpte inte ens hur mycket ström jag fick av Dumles bil. Skit skit skit! Vi ska ju åka upp till norr på onsdag! Hur ska detta gå?! Det slutade iaf med att vi åkte till grannstaden för att köpa ett nytt batteri för blotta 800 kr. Dessutom hade de starkablar för 49 kr, typiskt. Mickes fixade så att hans kompis skulle kolla på det imorgon. Hoppas det går som det ska för jag vill verkligen åka hem och hälsa på mor och far.

Jag gillar inte motgångar…Jag skulle aldrig klivit upp ur sängen i morse.


Kommentarer
Postat av: jessica

Oj jag har inte sett att du skrivit i bloggen förrän nu, men det verkar som du hade en toppen dag den dagen ;=)))

2009-09-16 @ 08:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback