Godissug

Idag föll jag för frestelsen igen. Inte bra. En chokladkaka och några salta S slank ner utan problem. Det här med att plugga och gå ner i vikt är ingen höjdare. På de här tre åren har skolan bidragit med minst 5 av mina extrakilon. Det är ju inte så konstigt att man går upp i vikt när man går från ett arbete där man rör sig mycket på, till skolbänken där man inte rör sig överhuvudtaget. Jag försöker verkligen in i det sista att inte falla för godissuget, men det händer alltför ofta ändå. Kanske inte för att jag är så himla sugen, utan för att jag blir rastlös och uttråkad av att bara sitta och plugga...Känns roligare att läsa om man tuggar på nåt eller har en kopp kaffe i närheten....Ju mer jag tänker på att jag inte ska äta godis, desto mer vill jag ha det. Det bli liksom en ond cirkel!
En ide för att slippa detta är ju att sitta hemma och läsa, men här i min lilla lägenhet finns inget bra ställe att plugga på och det slutar alltid med att jag sitter och tittar på TV istället. Vad är bäst egentligen? Att sitta hemma och bli smal men dum, eller vara i skolan och bli tjock men smart? Väljer nog det sistnämnda, för det sägs ju att ner i vikt kan ju alla gå...   


Frukost
Yoghurt
Hallon
Blåbär
= 2 points

Lunch
Lax med grönsaker
= 9 points

Middag
2 ostfrallor
=10 points

Mellanmål
Kaffe
Äpple
några salta S
Chokladkaka

Motion: ingen
Points: 21 points + onyttigheter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback