Viktväktarna vs. GI

Vilken skillnad det är på träningen beroende på vad man ätit innan! Den senaste tiden har jag dragit ner (uteslutit) ganska mycket på kolhydraterna för att få ett "snabbare" resultat, men jag har kommit fram till att jag behöver mina kolhydrater för att må bra och orka mer. Det enda som hänt när jag minskat på dem är att jag är trött, orkeslös, får dålig koncentration och blir konstig i magen...När jag var på gymmet i lördags var jag helt slut. Var nära att ge upp efter halva tiden och orkade knappt lyfta benen. Jag kom fram till att det måste vara kolhydraterna, man behöver faktiskt dem om man ska hålla på att röra på sig. Lagom är bäst! Är det inte så?! Man läser så mycket om GI överallt och jag har nog varit lite förvirrad det senaste, men nu har jag kommit fram till att Viktväktarna passar mig bäst. Man får äta allt, men inte alltid. Kan inte låta bli att tycka att en varierad kost måste vara det bästa sättet för att kunna hålla vikten även efter nedgången. En kosthållning som innehåller både protein, kolhydrater och fett. Jag väljer dock att hålla mig borta från Duoval eftersom att jag har en tendens att överäta kolhydrater såsom till exempel pasta...Självklart är vi alla olika och olika metoder passar olika människor =)

Nu till något helt annat. Jag var på Vaccinationscentralen idag för att kolla upp vilka vacciner som rekommenderades inför Thailanssemestern. Tanten tyckte att vi skulle ta Twinrix vilket innebär 3 sprutor á 520 kronor styck!!!! Herregud vad dyrt! Självklart betalar jag hellre 1500 kr istället för att få Hepatit, men jag tror nog jag ska ringa till vårdcentralen först och höra hur mycket det kostar där. För 1500 kr är allt lite väl dyrt...


6 månader kvar tills vi ska...


...ligga här på Karon beach och bli pepparkaka...


...shoppa billiga kopior i Phuket, Patong och Karon...


...och parta i Patong!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Oj vad dyrt, det har gått upp en del verkar det som!!

Men Linda inte parta i Patong...usch, bara ladyboys, ho...r, fulla turister m.m....mycket mysigare o festa runt lite i karon/kata, men shoppa massaaaa kopior ska vi defentivt göra HIHIHI

kram

2009-05-18 @ 19:39:49
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Zero

Jo! =) Jag måste dit en kväll iaf och kolla läget. Man har väl inte upplevt Thailand fullt ut om man inte får se alla Ladyboys, horor och fulla turister? ;-D

2009-05-18 @ 20:09:20
Postat av: Anna

jag vill också följa med!!!! buuuuääääähähähähähähäh

2009-05-18 @ 21:33:45
URL: http://starchick.blogg.se/
Postat av: isabeli

Ser helt ok ut :D Inte alls avis.. närå.. inte det minsta...

2009-05-19 @ 16:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback