Melodifestivalen

Okej, som en del av er vet så är jag ingen fän av melodifestivalen. Jag gillar den inte alls faktiskt. Hela grejen har blivit förstörd av alla dessa delfinaler. Annat var det förr, när det var melodifestivalen så var det just melodifestivalen!  Men i alla fall, i brist på annat så sitter jag här nu ändå och tittar på melodifestivalen. För att den ska ge mig någon form av tillfredställelse så tänkte jag dela med mig av mina åsikter av spektaklet.

Måns - Hope and glory. Jag glömde lyssna på låten då jag bara kunde fokusera på hans poser. Inte ofta man får se en kille stå så bredbent på scen...trodde han skulle göra en splitt.

Caroline af Ugglas - snälla, snälla. Ja men snälla sluta sjung! Fattar inte vad hon gör med i melodifestivalen. Låten skulle kanske kunna var bra om den spelades i ett annat samanhang. Inte i melodifestivalen. Gud nej!


Agnes - Love, love, love. Var årets Carola/Perelli wannabee. Hon fick till och med låna den berömda fläkten.

Heat - 1000 miles. JA! Äntligen lite riktigt musik!! Hejja hejja hejja!!

Emilia - Your my world. Vad säger man? Vart hittade de henne? Hon har avancerat från en big big world till your my world... Sämsta låten hittills.

Alcazar - stay the night. En riktigt schlager

Sarah Dawn Finer - Moving on. Hmm...kan inte ha gjort något intryck eftersom jag inte kommer ihåg låten.

EMD - Baby goodbye. Kass. Tur att man kunde titta lite på snygg-erik.

Sofia - Alla. Vad var det? Hon va lika malplacerad som Af Ugglas.

Molly Sandén - Så vill stjärnorna. nänä...påminner om Kristina från Duvemåla.

Marlena - La voix. Seriöst, vinner den här låten så hoppar jag från min balkong. När blev opera schlager?

Så där. Nu har jag dissat ner tillräckligt på melodifestivalen för i år.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha underbart, satt faktiskt själv igår oxå o gjorde en sån lista hihi...lägga upp den sen så får vi en liten jämförelse hur vi tycker!!

O nu ska jag va petig Linda hihi, en schlager är faktiskt en låt som man kommer ihåg och där folk kan refrängen, hörde precis en expert på tv som sa det HAHAHAHA

kram

2009-03-15 @ 10:10:20
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha jag ser att du vart lika seriös som jessica ;)) Själv hängde jag tvätt samtidgt som jag kollade :)

Men HEAT var ju bara sååååå pinsamma!!! hihi

2009-03-15 @ 17:20:35
URL: http://starchick.blogg.se/
Postat av: Zizezero

ja de kanske var pinsamma men jag tyckte allt låten var bra =)

2009-03-16 @ 18:43:10
URL: http://zizezero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback