Norrland

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev här. Ska försöka bli bättre med uppdateringarna men nu såhär i sommartider kommer det nog inte bloggas varje dag...

I måndags kom jag hem från norr efter ett besök hos föräldrarna. Det var hur skönt som helst att komma hem en sväng igen, träffa släkt och vänner. Det blev en shoppingtur med mor, färjan med Sara, bastu och lite öl med släktingar, möten med gamla vänner och besök hos andra släktingar. Ju äldre jag blir desto mer saknar jag norrland och lugnet. Önskar jag kunde bo lite närmare...kan man flytta en stad?


Jag och Sara på väg hem efter en utekväll. Här är klockan runt två på natten, tänk om det alltid kunde vara så ljust =)

 
Har faktiskt haft tur med vädret men dagen innan jag åkte så öppnade himlen sig...och då kommer grodorna fram =D



Årets första liljekonvalj. Min favoritblomma!

 
Utsikten mot och från vår stuga. Hur fint som helst and I miss!


Som vanligt när jag är hemma hos mor så göder hon mig...(lättare att skylla på någon annan hihi ) så du förstår säkert att vikten inte är på topp. Eller ja..det är väl just det den är....Idag är det exakt 5 månader kvar tills vi åker till landet långt borta och jag vill verkligen gå ner tills dess! Därför har jag börjat om igen...detta börjar bli tröttsamt att skriva och tycker jag att det är tröttsamt att skriva, så måste du tycka att det är ytterst tröttsamt att läsa.. ;-) Men så är det. Den här gången ska jag försöka att inte fokusera så mycket på "att gå ner i vikt". Ju mer jag tänker på mat, vad jag får och vad jag inte får äta, desto sugnare blir jag på ALLT. Detta gör att jag syndar...mer än jag gör när jag inte försöker gå ner i vikt...Bättre lycka denna gången kanske. 

Seriöst...För ett år sedan var jag en stor fan av Jerry Springer. Älskade att se dessa tragiska människor skämma ut sig i tv och grubbla över om det verkligen är sanna människor som är med eller skådespelare. Nu tål jag inte programmet. Jag vet inte vad som har hänt men jag verkligen avskyr det!  Detta är TV när den är som sämst! Kvällens program heter "Im sleeping with my dad." Det sitter en galen brud som saknar fyra framtänder på scenen, som stolt berättar om att hon har sex med sin pappa och detta är minsann någonting som alla borde prova. Publiken skriker i kör...incesthora, incesthora, incesthora...och helt plötsligt börjar några att slåss...seriöst...Jag hoppas verkligen att det inte är på riktigt för så här dumma människor kan väl bara inte finnas?!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åhh jag vill verkligen åka till norr nästa sommar, har ju aldrig varit så långt upp förut, tror skellefteå eller sollefteå är det längsta!

Hihi är inte Jerry S bara påhittade historier, för det kan väl inte vara som du säger så knäppa människor varje gång...isf vil jag aldrig åka till USA, livsfarligt ;))

2009-06-17 @ 19:50:08
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Anna

jag tror det e påhittat!!!

Du har väl inte planer på att flytta hem? :( det får du inte ;)

Ska vi åka upp allihop nästa sommar som vi pratatde om? Hade vart sååååå kul!!!

2009-06-18 @ 08:20:56
Postat av: Zero

Ja jag hoppas det är påhittat!

Nä, jag ska inte flytta hem. Inte än iaf =) Ja, vi kan ju kika på det. Vore kul om ni kom och hälsade på i norr =)

2009-06-22 @ 22:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback