Frihet

Har nyss kommit hem från MrsJessie. Vi har suttit och tittat på en hemma-video som de spelat in när de varit i Thailand tidigare. Det är ju inte direkt så att man bli sugen på att åka...Jag vill att det ska vara november nu!!! Fast det är alltid gött att ha något att se fram emot. Har jag tur så kanske jag lyckas spara ihop ännu mer pengar så att det kan bli en sista minuten i sommar också. Det hade varit himla najs!

Nu fungerar min bil igen och det är jag verkligen jätte glad för! Man blir så handikappad utan bil, allt blir så mycket jobbigare. Måste passa tider med bussar, släpa på tunga påsar med mat, gå till jobbet (vilket är ganska långt). Jag skulle vilja säga att ha en fungerande bil är som frihet i en liten ask =) Så jag får säga tack för hjälpen till MrsJessies man som var så snälla och hjälpte mig! Skulle batteriet behöva bytas igen så tror jag faktiskt att jag skulle kunna klara av att göra det själv, ja det vill säga om jag har rätt verktyg. Det var nämligen inte det lättaste att få lös det lilla livet, men nu är det fixat och bilen går som en pärla! Peppar peppar...Eftersom att jag är totalt lost när det gäller bilar påminde pappa mig att jag borde åka och kolla glykolen i bilen också, så att motorn inte fryser sönder. Jag hade glykol i bilen för minus 50 grader, så det borde nog räcka...

MrsJessie hade lagt ut en länk till en sida där man kunde göra lite roligt med sina bilder. Rätt coolt kan jag tycka!







Frukost
Yoghurt
blåbär
Hallon
= 1,5 points

Lunch
Schnitzel
blomkåls mos
= 7 points

Middag
Thai wok
= 4 points

Mellanmål
Kaffe
Grönsaker med dipp
= 3 points

Totalt 15,5 points
Motion: ingen

Kommentarer
Postat av: Jessica

haha ja 50 minus får vi verkligen inte hoppas det blir här...då blir det som vi prata om tidigare med skillnad på kyla i norr och söder, Uhhhh då kommer vi frysa till is ;)))

Snygga bilder, kram

2009-01-08 @ 23:00:35
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: ANna

Blomkålsmos....asså det låter inget vidare haha....men måste ändå prova faktiskt, jag gillar ju blomkål!!

2009-01-09 @ 12:52:22
Postat av: Linda

Det e nog ingen risk för sådan kyla här, och så har jag ju inte planerat någån resa till sibirien heller så bilen klarar sig förhoppningsvis från att frysa söner i år med =)



hehe ja vanligt mos e ju godare, men vill man snåla på kolhydraterna är det ett het ok alternativ =) Bara man saltar, pepprar och har i en gnutta smör så!

2009-01-09 @ 14:37:45
URL: http://zizezero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback