Kyckling med lime och honungsås

Seriöst, det här var det godaste jag gjort/ätit på länge! Jag skulle nog kunna dricka såsen. Limen och honungen gör sig verkligen bra ihop! Jag tänkte att jag skulle dela med mig av detta recept för det måste ni bara prova! Som vanligt kommer jag inte ihåg var jag hittade detta recept, men är nästan säker på att det kommer från Arla.




4 portioner


4 kycklingfiléer
smör
1 krm svartpeppar
1/2 lime
1 dl vatten
2 dl 5%-ig creme fraiche
1/2 hönsbuljongtärning

1 tsk soja
1 msk honung
persilja

4,5 points per person (räkna extra för tillbehör)



Stek kycklingfiléerna i smör i en stekpanna ca 5 min på varje sida. salta och peppra under tiden. Tvätta limen och riv den fint i ett rivjärn utan att få med det vita. Dela limen och pressa ur saften. Lägg över kycklingarna i en traktörpanna. Häll över saft och skal från limen. Vispa ihop vatten, creme fraiche, smulad buljongtärning, soya och honung. Häll blandningen i pannan. Låt koka under lock på svag värme i några minuter. Strö över persilja och servera sedan med valfritt tillbehör.

Jag gillar inte stekt kyckling så gör den alltid i ugnen istället. ca 15 - 20 minuter, beror på storlek. Såsen gjorde jag separat för att sedan hälla över kycklingen. Det blev snuskigt gott! =) Lime i mat är nog bland det bästa jag vet!!!


 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men vad sjutton hihihi vi ska precis laga det andra receptet du la ut förra veckan på kyckling med creame bonjour...nu måste vi testa detta nån dag oxå...det lät väldans gott det med

kram

2009-01-21 @ 18:08:11
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Jessica

Lime i mat är bland det bästa du vet.....you gonna love Thailand my friend :)))

2009-01-21 @ 18:09:33
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Anna

KOmmer du hit nån dag och lagar mat till en gravid padda som knappt kan röra sig eller?? ;))) Såg jättegott ut! Du är så duktig tycker jag!

2009-01-21 @ 19:38:14
Postat av: Sara

Gu vad gott det ser ut! Den andra rätten också, nu ska det lagas kyckling, skit vi har ingen lime. Ok jag ska testa den sedan.



Hoppas du mår bättre med förkylningen, tar och ringer någon dag :o) kramar!

2009-01-22 @ 20:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback