Klimakterie kossor

I morse gick jag till biblioteket i skolan för att låna böcker till C-uppsatsen. Satans klimakteriekossor! Seriöst! Jag har aldrig träffat en trevlig, hjälpsam bibliotekarie. Snorkiga, spydiga och korta i tonen verkar vara kriterier som eftersöks bland de anställda på olika bibliotek runt om i landet. De kan ju inte ha några vänner eller familj som står ut med dem så sura som de är. De sitter och läser böcker hela dagarna och på grund av detta tappar dom den lilla gnutta sociala kompetens som fanns där från början. För det är ju samma vart man än går. Inte bar på min skola. Har även provat på stadsbiblioteket här i stan och det uppe i norr. Samma sak. Det är bibliotekarier och kassörerna på posten och svensk kassaservice (som visserligen inte finns längre, undrar varför) som borde gå någon form av charmkurs.

Jag var tvungen att avboka spinningen idag med eftersom jag inte fått ihop så mycket som jag borde på uppsatsen. Inge kul. Men i morgon blir det spinning oavsett. Ska faktiskt spinna på friskis! Ska bli gött att cykla på en fullt fungerande cykel!

Steeve har fått knäppen. Han simmar liggandes i sidled fram och tillbaka i akvariet. Fort gå det. De känns inte så happy...Kan fiskar få galna-fisk-sjukan? Kanske ska köpa några "vanliga fiskar" som sällskap. Liva upp stämningen lite. Men vet inte riktigt om jag vågar det för jag vill ju inte att de ska bli fiskmat... 



 

Frukost
ost fralla
=5 points

Lunch
sallad med avocado och lite räkor
= 5 points

Middag
Pasta och köttfärsgratäng
= 7,5 points

Träning: Ingen
Totalt: 17,5 points

Kommentarer
Postat av: jessica

Ojdå det var ingen dålig galla du spyr över våra kära bibliotekarier :=)...inte arg på dom va....



Men Steve då...fast han kanske simmar ikapp allt det han missat när han och Doris har legat och tryckt emellan stenarna hihihi hoppas han blir frisk snart.



Och vet du vad jag kom på, du skrev i mitt inlägg att din katalog kommer om sisådär 9-10 månader...om EXAKT 10 månader har vi varit i Thailand i 2 dagar nu....det du!!!!!!



2009-01-19 @ 19:55:37
URL: http://mrsjessies.se
Postat av: Linda

jo, jag var lite arg...



ÅH!det är nästan så att jag känner den Thailändska värmen redan...hohohoh

2009-01-19 @ 21:36:33
URL: http://zizezero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback