God fortsättning

Så då har man lämnat norrland och är hemma i södern igen. Saknar mamma och pappa men samtidigt är det skönt att vara hemma i sin egen lya. Nu har jag täckning på mobilen och obegränsad tillgång till Internet, underbart! Har känt mig lite isolerad och ganska avskärmad från omvärlden...


Igår var det som bekant Nyårsafton. Jag firade in det nya året hemma hos mrsjessies och hennes man tillsammans med Dumle och hennes kille. Det var hur trevligt och mysigt som helst. Tiden bara sprang iväg och jag var inte hemma i sängen förrän fem på morgonen. Vi åt trerätters och lekte lekar hela kvällen/natten lång. Till förrätt hade Dumle gjort en Lax och Räk cocktail, huvudrätten gjorde mrsjessies med man och det blev inget mindre än smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng och sallad. Efterrätten stod jag för, Toscapäron med glass. Allt blev riktigt lyckat! Jätte gott!  

Tack för en jätte trevlig nyårsafton! 


2009 började bra. Jag har nämligen bokat en resa till Thailand! Wiiiihihihih det pirrar i magen bara jag tänker på det! Längtar så otroligt mycket fastän det är en evighet kvar tills vi åker, nästan ett år. Den 17 november bär det i väg till Phuket i två veckor. Nu blir det till att jobba som en idiot framöver.


I morgon är det slut på snaskandet också. Nytt år, nya tag (inget nyårslöfte dock). Ska bli lite hårdare med pointsen och inte unna mig så mycket onyttigt under helgerna. Är jag principfast och ambitiös når jag målet fortare! Ska börja med att bli av med de plus tre kilona jag lagt på mig under jul och nyår. Jag skäms.



Hit ska vi åka...



...och här ska vi bo =)


Bättre start på det nya året kunde jag inte haft!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

gud vilken lyx å åka bort, ja du kan ju tänka på mig när du ligger på beachen i höst att du läser jag beskattningsrätt II jippie!

Jag tycker du har varit duktig m pointsen även om du slarvat å jag tycker att du ser smalare ut.

trevligt att höra att din nyår var lyckad! :)

2009-01-01 @ 20:52:53
Postat av: Linda

Åh tack mickan! Men nu e jag bara fläskig igen =( Ska ta tag i det här igen nu!

2009-01-02 @ 20:07:32
URL: http://zizezero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback