Dumma turister

Igår klockan 20 satt jag bänkad framför tv:n för att kolla på tv 4:s nya serie Semestersvenskarna som utspelar sig i Thailand. Programmet var inte alls som jag hade trott. Blev faktiskt ganska besviken och satt mest och irriterade mig på resenärerna och en annan svensk gubbe som öppnat en restaurang där nere. Jag har alltid förundrats över dessa medelålders människor som betalar massa pengar för att åka utomlands men samtidigt måste ta med sig hela Sverige till landet som ska besökas. Varför inte bara stanna hemma om man saknar allt vad Sverige har att erbjuda! Jag menar herregud, man måste väl klara sig utan husmans och Bullens varmkorv i några veckor. Visst, man vill ha sol och värme, turkost hav och svajande palmer, men en stor del av tjusningen är väl att få uppleva en annan kultur också. Jag åker i alla fall inte till Thailand för att käka Köttbullar med lingonsylt eller Bullens varmkorv. Sen den där gubben som hade öppnat en "svensk" restaurang där nere. Han hade mage att snacka skit om de stackars thailändarna, att de var värdelösa på att göra västerländsk mat osv. Men va fan! Han befinner sig ju i Thailand! Om några thailändare öppnar en thai restaurang här i Sverige och skulle anställa honom som kock får vi se hur duktig han är på att göra riktig thai mat! I början av programmet var det en resenär som skällde ut en av reseledarna för att det hade tagit honom två timmar att ta sig in i landet. Vad ska hon den stackars reseledaren göra åt det?! Knappast nåt som hon kan påverka. Det var tydligen förskräckligt att man fått sitta på ett plan i 11 timmar för att sedan få vänta ytterligare två timmar för att få komma in i landet. Visst, jag kan förstå att det är jäkligt segt och man blir lite irriterad, men som sagt, knappast hennes fel. I olika länder gäller olika regler. Deal with it! Ja, jag vet att jag nu låter väldigt negg, men det är den tiden i månaden och vissa människor är helt enkelt bara störande!

Ikväll blir det personalfest med mitt "gamla" jobb. Det kommer dock bli ganska lugnt för min del eftersom jag måste plugga imorgon. Jag måste!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha klockrent...ja det finns verkligen en hel del dumma turister och det programmet bekräftar det bara ännu mer :))

Det ändå som var kul var att de visa lite natur, hav och strand....men mest visa de ju bara Patong beach och det är INTE Phuket, tyvärr!!

kram kram

2009-01-15 @ 13:48:43
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Linda

ja men visst finns det! De kanske visar från Phuket någon annan dag eller är det alltid Patong?

2009-01-15 @ 17:42:12
URL: http://zizezero.blogg.se/
Postat av: Mikaela

är ju tur att du inte glömt att vi har straffarbete att utföra i helgen. Ser inte alls fram emot det :/

så njut av att du kan hitta på nåt annat ikväll för sen kommer helvetet :)

2009-01-16 @ 00:09:30
Postat av: Jessica

Patong är ju Phuket men ändå inte Phuket om du fattar (snurrigt) De visar den värsta sidan av Phuket....

Ja jag hoppas att de gör det, att man får se lite annat oxå...

kram kram

2009-01-16 @ 07:32:39
URL: http://mrsjessies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback