Curry- och tonfiskgratäng




6 personer  5 points/person

1 finhackad gul lök
2 pressade vitlösklyftor
1 msk olivolja  (3)
1 squash i skivor
1 tsk curry'
1 burk krossade tomater
1 tsk socker (1)
2 burkar tonfisk i vatten (6)
2 msk margarin (6)
2 msk vetemjöl (1)
4 dl mellanmjölk (4)
1 dl riven ost (2)
salt, peppar
ca 5 dl kokt pasta (6)

Börja med att koka pastan och lägg den sedan i en smörd form. Fräs löken i oljan i en stekpanna. Tillsätta squashen och låt den fräsa tillsammans med löken i någon minut. Rör ner de krossade tomaterna, curryn och sockret.  Låt såsen småkoka i ca 10 minuter. Tillsätt sedan avrunnen tonfisk. Häll detta över pastan.
Smält margarinet i en kastrull tillsammans med mjölet. Tillsätt mjölken och låt koka under omrörning i minst 5 minuter. Sätt i osten och låt den smälta. Krydda sedan med salt och peppar. Häll såsen över pastan och tonfisksåsen. Stek i ugnen på 225 grader i 15-20 minuter.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Mums vad det ser gott ut, du är en hejare på att prova och göra nya recept!!

2009-01-25 @ 19:00:14
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Har du inte skrivit nåt nytt som kan vara ett tidsfördriv för mig ist för att skriva?

Du kanske ska skriva en kokbok du har ändå goda recept :) Jag hittade ett helskumt recept på lasagne men ist för plattorna skulle det va vitkål!! Lät lite för läskigt för min smak. :)

2009-01-25 @ 20:53:06
Postat av: lusse

Det där med viktplatå känner jag väl igen :P tror inte jag rubbat den på..... 10 år :) Skit goa recept du lägger upp, kul grej faktiskt och vi får se till att testa nå av de. Men att bara äta ETT ägg till frukost känns ju jävliiiigt tråkigt :P gör en omelett iaf :)

2009-01-26 @ 09:58:48
URL: http://www.from-rizo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback