Valentine´s Day

Igår var det då den beryktade fredagen den 13:e och idag är det inget mindre än alla våran hjärtans dag. Ingen av dagarna står särskilt högt i kurs för mig. Varför skulle fredagen den 13:e vara en mer otursbringande dag än någon annan. Det är ju bara dumt. Och alla hjärtans dag ska vi inte ens prata om. Det är en amerikansk tradition om kommit till Sverige av marknadsförare i ett desperat försök att generera mer pengar. Visst, det är väl en fin tanke att man ska uppmärksamma sin hjärtevän men det ska man väl göra ALLA dagar. Att få ett gulligt kort eller en blomma, middag osv på en "vanlig" dag betyder mer än att allt detta ska hända den 14:e februari endast för att alla hjärtan dag gör sig påmind. Nu kanske jag framstår som en bitter människa, men kär eller inte så har jag alltid haft denna åsikt och den kommer jag fortsätta med. Alla hjärtans dag är bara en dag för företag i olika branscher att tjäna pengar på.

Igår satt jag med c-uppsatsen hela kvällen och känner fortfarande att jag är helt slut i huvudet. Jag överanalyserar allt jag skriver. läser man en mening 20 gånger så är det ju självklart att det låter konstigt efter ett tag...I alla fall, när jag satt och skrev igår så kände jag emellanåt att det kom dofter som luktade kattpiss. Det är ju väldigt konstigt med tanke på att jag inte har någon katt. Jag kan fortfarande känna att lukten komma. Undrar vart den kommer ifrån? Grannen kanske? 

Joaquin Phoenix är en av mina absoluta favoriter bland de manliga skådespelarna. Jag är nästan lite småförälskade efter varje film jag sett med honom, men nu känner jag mig ganska besviken faktiskt. Dumle skickade en länk och ville att jag skulle titta på det här klippet med honom då han gästade David Letterman den 11 februari. Så pinsamt! Han är hög som en jäkla skyskrapa! Och Letterman blir bara mer och mer spydig. Usch! Tycker synd om honom. Sen avslutar Letterman intervjun med "Joaquin, I'm sorry you couldn't be here tonight". Stackars...





Bild från Aftonbladet


Bild från google

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hjälp.

2009-02-22 @ 13:37:35
URL: http://samunia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback