Brev + CV = Jobb?

Det var meningen att vi skulle träffa vår handledare för examensarbetet i dag. Klockan 9 var vi i skolan utanför hans kontor, men där var det igenbommat. Han kom aldrig och nu har han inte heller svarat på våra mejl. Tiden bara rinner iväg och jag känner hur paniken bara växer i kroppen! Det är ju inte hela världen om vi inte är klar under utsatt tid men nu råkar det vara så att han sagt upp sig och kommer att börja föreläsa på en annan skola. Jag skulle kunna ge vad som helst för att få bli klar i tid!

För att inte hela dagen ska gå till spillo så har jag nu ÄNTLIGEN tagit tag i det här med jobbsökandet. Jag behöver ett nytt extrajobb och ett sommarjobb. Hell, jag behöver ett vanligt jobb. Jag har nog inte riktigt insett att jag faktiskt klar med skolan i juni. Känns ganska skrämmande faktiskt. Speciellt när arbetsmarknaden ser ut som den gör. Så nu har jag suttit här och spanat efter jobb på nätet. Har faktiskt hittat en del som jag vill söka, men jag blir så lessen när det hela tiden står att de vill ha 2 års erfarenhet dit och 5 års erfarenhet hit, goda kunskaper inom alla möjliga dataprogram osv. Hur ska jag någonsin få erfarenhet om jag aldrig får ett jobb och är villiga att dela med sig av sina kunskaper?! Men jag får hoppas att alla krav som nämns bara är det ultimat de eftersöker och att det kanske finns hopp för oss nyutbildade också!

Jag hittade en sida på nätet som heter CV fabriken. Där kan man beställa ett CV och personligt brev som de då skriver åt en. Jätte bra ide tänkte jag tills jag kollade på priserna. 1990:- för ett CV och 490:- för ett personligt brev! Med tanke på att de flesta som är i ett behov av ett CV är arbetslös eller studerande är detta ett ganska saftigt pris. Det känns som att de måste vara VÄLDIGT duktiga på sin sak... 

Någon som har något bra tips angående jobb jag kan söka så är ni välkomna att höra av er!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Mitt tips till dig är att söka även de jobb där dom har krav på erfarenhet!! Ibland kan ett riktigt bra personligt brev göra att dom faktiskt fastnar för en trots noll erfarenhet!! Ett annat tips är att kolla in andras cv och personliga brev för att se hur och vad dom skrivit. Naturligtvis inte att kopiera men man kan få en hel del ideer och uppslag när man kört fast! Bara att googla så kommer de massa bra sidor!

2009-02-18 @ 17:58:25
Postat av: isabeli

Shit vad läskigt! Allt du skrev kunde vara mina egna ord, t o m det där med handledaren (fast det var inte idag, bara alla andra gånger vi har bestämt att ses typ..) Håller tummarna för att du får ett jobb!

2009-02-19 @ 11:25:06
Postat av: Zizezero

Tack! Håller oxå tummarna =) Så du har också problem med din handledare? Jag tycker det här examensarbetet känns som ett evighets projekt :-/ Hoppas det går bra för dig iaf! =)

2009-02-19 @ 14:24:36
URL: http://zizezero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback