P som i Points

Tänkte att jag skulle lägga upp en lista på de "vanligaste" måltiderna jag äter, med tillhörande points. Mest för att underlätta för mig själv när jag skriver ner mina dagliga checklistor och för att jag har fått en del frågor från olika håll angående hur många points vissa livsmedel innehåller. På måndag blir det verkligen hårdkörning! Förstår verkligen inte, men motivationen vill inte infinna sig! Så då finns bara ett alternativ kvar, jag får helt enkelt tvinga mig!

Nu var det ett cirka 7 år sedan jag var med i ViktVäktarna, och sättet jag räknar points på är inte helt up to date. Jag räknar till exempel inte points efter Duoval. Jag gör på samma sätt som förr, funkade det då så borde det göra det nu med =)

Frukost

2 st Knäckebröd
Mager skinka
Philadelphia ost
Gurka
= 2.5 points

Havregrynsgröt
Mjölk
Äppelmos
= 2,5 points

2 dl Yoghurt 
Hallon
Blåbär
 = 2 points

Lunch/middag

Kyckling filé 2 points
Lax 4 points
Ägg 2 points
Pasta 2 points
Ris 2,5 points
Potatis 2 points
Nudlar 2,5 points

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback