Telefonförsäljare

Känner ett mindre hat för hela telemarketingbranschen. De är påträngande, ettriga och ibland till och med otrevliga. Idag, (söndag!) klockan 10.30 ringer Comhem till mig. De ville erbjuda mig något paketpris där digital-tv ingick eftersom jag redan är kund. Månadskostnaden skulle tydligen bli billigare än vad jag betalar idag. Jag skulle få en sänkt månadskostnad från 349 kr till 289 kr i stället. Jag sa att jag inte var intresserad då det av någon konstig anledning aldrig brukar bli billigare i slutändan plus att jag är fullkomligt nöjd med de kanaler jag har. Som vanligt fortsatte hon att tjata. Hon förstod inte hur man kunde säga nej till att få något extra och dessutom få lägre månadskostnad. Hon garanterade mig att det endast skulle kosta dessa 289 kr under en bindningstid på 18 månader. Jag frågade uttryckligen om det endast var denna månadskostand eller om det tillkommer, eller blir högre pris efter x antal månader. Nej, det skulle vara detta priset. Jaja, ok då säger jag....och så började hon spela in avtalet som de alltid gör..."Stämmer det att du har gått med på detta...blablalbla...för endast 289 /månad, med 1 kr kostnad i startavgift, 1 kr för digitalbox, 90 kr i porto, 180 kr i halvåret för tv-kortet..." What? Hon sa INGET om detta, trots att jag frågade henne! Detta innebär att det blir 540 kr extra under denna 18 månaders perioden. Slår man ut detta så blir månadskostanden istället 329 kr. Så det som hon alltså lovade skulle bli en månadskostnad på 289 kr blir egentligen en månadskostnad på 329 kr. Idag betalar jag 328 kr....wow! Hela 1 kr billigare i månaden! (Då räknade jag inte med portot).

Nu låter det som att jag är världens snålaste, men det är inte så att jag tycker det är dyrt på något vis, utan faktiskt ett väldigt bra erbjudande. Jag får ju ändå boxen "gratis" till samma pris som jag betalat innan. Det som stör mig är att försäljaren inte berättade all information och kostnader innan själva avtalet var inspelat, trots att jag flera gånger frågade om tilläggsavgifter osv. Plus att hon dessutom nästan dumförklarade mig när jag först inte villa acceptera erbjudandet då jag skulle "spara så mycket pengar". 1 kr, jo tack! 1 krona är ju trots allt början på en miljon =)

Nu ska jag surfa in på comhem.se och se vilka 8 kanaler jag ska välja att fördriva tiden framför =)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja telefon säljare är verkligen ett släkte för sig hihihi...vilka kanaler blev det nu då?

2009-04-27 @ 09:12:47
URL: http://mrsjessies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback