Lite ditt och datt

Nu har vi äntligen blivit klara med vår c-uppsats och även fått klartecken från vår handledare att vi är redo för opponering. Gött! Det tog bara 15 veckor...men bättre sent än aldrig! Nu måste jag bara få tag på gruppen vi ska opponera på så att vi kan bestämma en tid. Hoppas det inte tar alltför lång tid innan hon svarar på mejlet. Nu är det bara fem veckor kvar på min utbildning...

Jag har fortfarande inte hört något från jobbet där jag var på intervju. Tycker det är lite skumt att han fortfarande inte har hört av sig, när han sa att han skulle ringa oavsett om jag fick jobbet eller inte. Detta var ju förra veckan. Funderar på att ringa själv och fråga hur det gått. Det känns ju inte så jätte positivt att han inte hört av sig, men då vet jag i alla fall. 
Pratade med Chefen på mitt jobb förut och det verkar som att det kan finnas jobb för mig i höst om jag skulle vilja. Känns skönt att veta, som en sten föll från mina axlar.

Imorgon är det Fredag och då är det vägning! Ska bli intressant och se om det hänt något på vågen efter min nystart. I förrgår köpte jag mig en "ny" begagnad cykel. En jättefin tantcykel! Så nu ska jag minsann cykla till jobbet varje dag i sommar! Det kan ju bara vara positivt om man vill gå ner i vikt! Jag är bra nojig att någon ska stjäla min fina tantcykel så igår gick jag på en långpromenad ut till köpcentrat och köpte ett extra lås. Nu står den fastkedjad utanför porten. Höhö!

I morse tog jag min första "långtur" med cykeln, det blev till tandläkaren. Usch, jag gillar verkligen inte att gå dit, men som tur var hade jag inga hål. De bara putsade lite och tog bort lite tandsten. Egentligen är ju inte själva undersökningen så farlig, det är mest det där hemska ljuden som får blodet att isa i mig. Fy! Nu ska jag snart trampa iväg till gymmet för att sola lite. Orkar inte träna idag. Jag cyklar ju dit, det måste väl räcka? ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback