Kvällspressen

Åhhh! Kan det bara bli slutet av veckan snart! Jag vill veta!!

En av mina webbsidor som jag alltid besöker är Aftonbladets hemsida. De senaste dagarna har artikel om kvinnan som hoppade ner till isbjörnarna i en djurpark prytt hemsidan. Visst, det var en nyhet när det hände, men nu har det ju gått flera dagar. Jag kan bli irriterad på hur kvällstidningarna vinklar saker och ting bara för att försöka få en story. Nu hade de skrivit en fortsättnings artikel om att zooet i Berlin, där detta hände, inte kommer att bättre på säkerheten. Varför ska det göra det? Kvinnan hoppade självmant skrattandes ner till isbjörnarna. Vad trodde hon skulle hända? Ok, att hon var tokig, men ibland får man faktiskt ta ansvar för sina egna handlingar, och inte lägga över ansvaret på någon annan. Det var ju inte så att de hade "dålig säkerhet" där isbjörnarna själva kan ta sig ut, utan en en hög mur, där en galning fick för sig att hoppa ner...Mer synd om isbjörnarna än om henne.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback