illusion

Bilden lånad från aftonbladet


Tänk vad lite photoshop kan göra. Inte konstigt att man lider av konstant tjock-ångest i dagens samhälle och har en skev kroppsuppfattning. Hade jag sett den högra bilden i ett annat samanhang hade jag aldrig reflekterat över att den skulle vara retuscherad (vilket jag självklart egentligen fattar att den är), utan bara tänk "shit, vad snygg hon har blivit!" Men vem har en 14-årings kropp när man närmar sig 30 och har fött två barn? Jag tycker Britney är gött fitt på första bilden. Varför ens retuschera? Jag skulle varit bra stolt om jag såg ut så i dagsläget och absolut efter två födda barn! Vem är det som har kommit på den här retuscherade mallen egentligen? minska midjan, låren, armarna. Förstora brösten, förläng benen och fixa hudtonen...en illusion är vad det är. Modellerna blir smalare och smalare för varje år som går. Läste en artikel om att modellerna idag är 23% lättare än de var för 30 år sedan. Hur skevt är inte detta egentligen? Kvinnor är inte skapta för att vara size zero!

Är detta Britney eller Barbie???

Bild från Goggle



 


Kommentarer
Postat av: isabeli

Håller med fullständigt. Det värsta är att man blir hjärntvättad att tycka att hon är "fet" på första bilden..

2009-04-05 @ 13:05:06
Postat av: Zizezero

Ja, Jag vet!! Det är riktigt skrämmande... =S

2009-04-05 @ 13:54:07
URL: http://zizezero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback