...fortsättning följer ang telefonförsäljare!

I knew it! Jag visste att det skulle bli problem när den där snorkiga amöban från Comhem ringde i söndags. Idag loggade jag in på mina sidor via comhems webbsida. Vad står det där? Jo, den där bruden har inte alls lagt in mig på det erbjudandet hon sa! Hon har bokat in min på det DYRASTE avtalet som skulle kostat 499 kr i månaden! Jag vet verkligen inte om jag ska hata telefonförsäljare eller bara tycka synd om dem eftersom att de har ett sånt otacksamt arbete. Så nu har jag suttit i telefonkö i 30 minuter och pratat med två olika operatörer för att fixa till detta, ett erbjudande som jag från början inte ens ville ha! Till slut fick jag i alla fall prata med en jättetrevlig Martina som hjälpte mig och ställde allt tillrätta. Hon till och med ringde upp mig och fixade mina tv-kanaler, det kallar jag service det! Bland det värsta jag vet är när folk är missnöjda, ska klaga och är riktigt otrevliga. Man kan faktiskt visa missnöje men vara trevlig samtidigt. Med lite ödmjukhet kan man komma långt i livet =)

När vi ändå är inne på ämnet telefonförsäljare....Igår ringde ännu en, men den här gången på mobilen.
-Hej! Jag heter blablabla och ringer från LeStudio. Jag ringer eftersom att jag har ett jättebra erbjudande till dig! (väldigt tjeck och trevlig)
-Åh, tack! Men jag är inte intresserad. (också väldigt trevlig)
-Mäh! Jag har ju inte ens sagt erbjudandet ännu! (inte alls lika trevlig)
-Nä, men jag har pratat med er förut och jag är inte intresserad av att fota mig. (fortfarande trevlig)
-Jaha! Men då tar jag bort dig ur vårt register! (riktigt fräser till mig) Så hör vi inte av oss till dig me...KLICK!
Hon la på i örat på mig!!!

Charmkurs någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback