Bingo!

Idag är min sista uppvärmningsdag. Och jag som knappt känner mig uppvärmd...haha.

Det finns en sida på nätet där man kan räkna ut sitt BMI, kroppsfett, energibehov osv. Enligt deras uträkning ska jag äta 1495 kalorier per dag om jag ville gå ner i vikt...inte speciellt mycket alltså. Jag hade nu tydligen ett BMI på 25.6 (=överviktig)..... Innan sommaren, dvs i Maj låg det på 23.2. Ur viktsynpunkt har detta varit en katastrofal sommar. OMG!! Jag anser att det bara kan bli bättre. Har funderat lite på om jag ska börja med viktväktarnas points system igen...känns så jobbigt bara... men det blir nog bäst så ändå. Ska jag göra detta kan jag lika gärna göra det på riktigt. Det positiva med pointsen är ju att jag hela tiden har koll på hur mycket jag ska äta för att kunna nå mitt mål, och jag vet ju att det funkar bara viljan och motovationen finns där.


Jag har förberett en massa idag och känner mig gött laddad! På måndag så är de hard core som gäller! Idag har jag planerat in veckans träning, inventerat mitt kylskåp samt skafferi och insett att jag måste bege mig till affären...Tror jag måste inventera kylen oftare. Jag råkade hitta en liten påse potatis som inte såg ut som potatis längre...en dag till och potatisarna hade traskat ut ur kylen själva....yak!

Jag har även mätt mig nu och vägt mig...ångest säger jag bara.

Förresten så blev det inga miljoner på bingolottot igår...oväntat. Men vi var nära att kamma hem några kilo guld och en Volvo =) det var nästan lite nostalgikänsla som infann sig, bara duttpennan som saknades...Men ibland undrade jag om det verkligen var bingolotto vi tittade på eller ett hyllningsprogram till Lasse Berghagen...Tänk om jag hade vunnit en ny lott...Det skulle nog vara bland det värsta som kunde hända eftersom det skulle innebära ytterligare en lördag kväll med Lotta...I övrigt var det väldigt trevligt, så trevligt att vi tom glömde spela... =)

Imorgon ska jag börja dagen med en morgon promenad! Det e sant! Jag lovar...inget mer snoozande! =)

xoxo



 


Kommentarer
Postat av: Jessica

hur gick det med promenixen idag? ;))) kom du iväg eller blev det snoozning!!!

2008-09-29 @ 18:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback