Sköna Söndag

Idag har jag varit ovanligt produktiv. Har städat, varit på spinning och skrivit klart en liten uppsats som jag har haft släpande efter mig i över ett år. Det var änna på tiden, men nu är den klar! igår hyrde jag några filmer så tänkte ta och se den sista nu, We own the night. Hoppas den är bra. Har en tendens att välja de kassa filmerna =)

Har tänkt lite på en sak...Varför är folk så snabba med att påpeka saker? Som det här med att jag har bestämt mig för att gå ner i vikt. För mig handlar det inte om att jag aldrig kommer att få unna mig något onyttigt, flottigt och sött ibland. Utesluta allt som inte är nyttigt i all framtid klarar ju ingen och det blir ju inte ett särskilt roligt liv. För mig handlar det om att försöka ändra livsstil och ibland få unna sig något gott. Men då finns de alltid folk som är så snabba med att påpeka när de får chansen, typ "jaså, bantar inte du?" eller "ja det går bra med bantningen ser jag" med ett halvt flin över läpparna och lite skadeglädje i rösten. Varför är det så? Nu syftar jag inte på någon speciell person för jag är exakt likadan själv. Undrar bara varför man är så snabb att påpeka sånt. Som att folk går omkring och väntar på att man ska misslyckas och skulle det vara så så är det ju jättetråkigt. Eller är det ett dåligt sätt försöka motivera en att förtsätta, genom att påpeka att man håller på att misslyckas...Detta gäller ju inte bara bantning. Ta tillexempel rökning. Det är ju inte många som klarar av att sluta bara sådär, så när någon man vet försöker sluta, står där med en cigg i munnen så är man ju inte sen till att påpeka det. Why? Varför gör man det? Bra konstigt egentligen...



Frukost
Yoghurt
blåbär, jordgubbar
= 2 points

Lunch
Pastagratäng med kyckling
= 7 points

Middag
Pastagratäng med kyckling
= 7 points

Mellanmål
2 klementiner
popcorn
= 0 points

Motion: spinning
Totalt: 16 points + popcorn


"Kära Nalle, sa Christoffer Robin, vad jag tycker mycket om dig. Det gör jag med, sa Puh."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback