Jag vill!

Fick en chock när jag drog upp persiennerna i morse. Jag insåg plötsligt att det inte fanns några löv kvar på träden. Inte ett enda! Har det varit så länge utan att jag har märkt något? Hur som helst så verkar det nu vara officiellt, vintern är på G. Kom nyss hem efter en promenad runt kanalen och shit vad det blåste. Det är nog bara en tidsfråga innan första snön kommer. Jag vill ha sommar igen! Jag tror minsann det snart är dags att boka en resa till värmare breddgrader. Ligga på stranden och steka i solen med en lyxig paraplydrink, hur gött hade inte det varit!?


I fredags tog vi en tur till Ullared. Det var ingen kö in till varuhuset men det var tillräckligt med folk där inne för att man ändå skulle bli tokig. Jag behövde inte ens vara inne i varuhuset i mer än fem minuter förrän en gubbe körde på mig med sin vagn. Jag vände mig om och gav honom den onda blicken och han hade inte ens mage till att bli om ursäkt. Arsle! Förutom att bli påkörd bakifrån av en kundvagn så inträffade inga fler påkörings- eller tacklings incidenter, så det var bara att shoppa, och jösses vad jag shoppade. Men jag höll mig faktiskt i skinnet och köpte inget onödigt, bara absolut nödvändiga saker...Det blev en ny golv lampa, telefon, adventljusstakar, julstjärna och en hel del andra nödvändiga saker. Längtar faktiskt till första advent så jag kan sätta upp ljusstakarna. Jag som aldrig har julpyntat eller ens ägt en julstjärna. Bättre sent än aldrig. Så fick jag köpt alla julklapparna också. Skönt!

Nu blir det snart gymmet. Jag ska spinna för glatta livet!!


"- När du vaknar på morgonen, Puh, sa Nasse, vad är det första du säger till dig själv?
- Undrar vad vi får till frukost, sa Puh. Vad säger du Nasse?
- Jag undrar, vad det skall hända för något spännande idag? sa Nasse.
- Det är samma sak, sa Puh tankfullt."


Kommentarer
Postat av: Jessica

Du ska få äta så många pepparkakor du vill...eller ja nästan iaf ;))

Jag köpte muggarna på Rusta, de var väldigt billiga, 5 kr/styck!!

2008-11-17 @ 19:30:11
URL: http://mrsjessies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback