Avskyr CSN

Har nog inte gjort nåt vettige idag förutom att tränat. Träffade S på vårt pläjs och drack lite kaffe sen blev det en kik på stan. Det finns så mycket fint nu. Vill bara shoppa en massa. Ge mig pengar!! Men det kommer nog vara en bristvara framöver. Förstår inte syftet med CSN:s alla regler. Varför ska man straffas för att man kan plugga och jobba samtidigt? Var ligger logiken i det? Det gynnar väl samhället om man arbetar, betalar skatt och kan konsumerar mer...men det är tydligen inte bra. Man ska helt enkelt vara urfattig när man studerar. Inkomst på 7300kr, räkningar på 5500/ månad, studentlitteratur som i snitt ligger på 1000/kurs sen måste man ju äta lite också 1500kr, redan här har man ju spräckt budgeten!! Gud förbjude om jag skulle vilja ha lite kul en månad... eller kanske behöver att par nya byxor på tre jäkla år!!! Till och med det jag tjänar under sommare räknar det med, under sommaren då man inte ens får några pengar från CSN! Jag blir tokig bara jag tänker på det! Kommer nog komma en inte så rolig räkning framöver där jag får betala tillbaka eftersom att jag tjänat för mycket.....skitskitskti! Skyller allt på min förra chef som inte kan hålla reda på utbetalningarna av lönerna! Den inkompetenta jäkla idioten!! Jag är arg!






Frukost
Yoghurt
Blåbär
= 2 points

Lunch
Pasta med becon och soltorkade tomater
=8 points

Middag
Pasta med örtsås
=8 points

Mellanmål
2 kiwi
=0 points

Träning: spinning och simning
Totalt 18 points


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback