Juldagen

Idag har jag och pappa varit ute och åkt skoter. Hur gött som helst! Vi var säkert ute i fyra timmar och åkte i skogen och på isen. Mest tittade vi på alla stugor som ligger efter kusten och shajse vilka stugor det finns! En del ser mer ut som lyxvillor är sommarstugor...När jag kom i söndags stod det i tidningen om tre olika skoterolyckor, där de åkte ner i vakar och drunknat på grund av att blåsten gjort isarna tunnare än vanligt, så jag måste erkänna att jag var bra nervös när pappa körde ut på isen och det var flödvatten lite här och var. Men det gick ju bra, pappa är ju pappa. Han vet hur det funkar han =) Vi hann se fem stycken älgar också, stora djur det där...


Sen har faster och hennes man varit här och hälsat på en sväng. Det är så kul att sitta och lyssna på när gammel folket sitter och skvallrar om allt och alla. Jag har ingen aning om vem hälften av personerna är, men man får veta mycket som mor och far glömmer att berätta. Sånt är alltid kul!  =)


Nu ikväll har jag haft en nostalgitripp utan dess like. Satt i mitt gamla rum och tittade bland mina saker. Man har så mycket skit...men jag hittade mina gamla skolkataloger, det var kul. Undanstoppat i bokhyllan hittade även mitt gamla Nintendo 8 bits. Jag har haft för mig att konsollen varit trasig men i brist på annat tog jag fram den och kopplade ihop den. Den funkade! Wiiiihihihi! Så nu har jag suttit halva kvällen och spelat Super Mario Bros, Zelda, Ice Climber and the list goes on and on and on... Kändes som att jag åkte 10 år bakåt i tiden. Jag kan konstatera att utvecklingen har gått framåt när det gäller tv-spelen...






  


Kommentarer
Postat av: Jessica

Men gud vad jag blir avis...ser ju hur mysigt o roligt ut som helst, fast jag inte är någon snö o vinter människa så tycker jag iaf att det ser fint o roligt ut på bilderna ;))

kram

2008-12-29 @ 19:32:37
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Anna

Den låten finns inte på winnerbäcks skivor. Det är Melissa Horns låt :) Visst är den BRA!!!

2008-12-30 @ 09:23:11
Postat av: Anna

Vilka mysiga bilder! Jag får lust att följa med dig dit nästa år :)

2008-12-30 @ 10:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback