Hej mitt vinterland

Nu är jag äntligen framme! Tågresan gick faktiskt fortare än väntat. Det var en riktig bra ide att ta med datorn och kika lite film. Såg "Wanted" med Angelina Jolie, inte alls överdriven film, nejdå...Men ju längre filmen gick desto bättre tyckte jag den blev. Den var genomtänkt på ett sånt förvånande sätt och det gillar jag. Efter den såg jag "Eagle Eye", det var nog den bästa filmen jag sett på länge! En riktig action film, I like!

Jag bodde i världens minsta hytt som jag fick dela med en kvinna och hennes dotter. Dom verkade rätt normala faktiskt. De kände sig inte tvungna att sitta och prata med mig i 18 timmar, de luktade inte illa och de gav inte ifrån sig olika typer av äckliga ljud, så jag klassar dom som normala. Undra vad det bli för nåt på hemresan...


När jag klev av tåget möttes jag av ett vinterlandskap utan dess like. Vitt, vitt, vitt och snö, snö, snö överallt. Saknar verkligen vintern här uppe, det enda som är trist är att det mörknar så fort. Jag får i alla fall en vit jul och jag tror minsann en gnutta julkänsla börja infinna sig...men det är endast tack vara all snö.


Dumles pojkvän var ju så rar att han lånade ut sitt trådlösa Internet till mig under den här veckan. Har haft en dålig känsla att det inte kommer fungera eftersom det är så dålig täckning, men hoppades verkligen in i det sista. Det första jag gjorde när jag kom hem var att starta datorn och koppla i det trådlösa, men surprise så fanns det "no network". GE MIG KONTAKT MED OMVÄRLDEN!!! Jävla skit 3! Jag ska anmäla dom för falsk marknadsföring! "Det säger bara swoooccch.." Vart fan då???! Inte här i alla fall. Det är ju inte så att jag är ute i skogen, eller utanför civilisationen. Jag kollade faktiskt upp täckningen på deras hemsida eftersom jag funderat på att köpa ett sånt här, det är ju trots allt rätt smidigt, men vad spelar det för roll om det inte finns täckning. Nåja, enligt deras piffiga lilla karta ska det vara fullt möjligt att använda sig av deras 3 nät här. Bull shit! Jag har just bevisat att de ljuger!


Så  imorgon (ellar ja, idag blir det då) när mamma åker och handlar, då får jag ta med datorn och sitta i bilen och surfa undertiden. Hur patetiskt känns inte det då?


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad roligt och underbart det låter med snö...vill oxå ha snö. Det va ju väldigt många år sen vi hade snö på jul här nere!!

Ha en superbra jul och kram på dig

2008-12-22 @ 15:40:12
URL: http://mrsjessies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback